Budapesten születtem 1967. október 12-én. Amióta csak az eszemet tudom, mindig rendkívül vonzott minden, ami szép. A középkori egyházi építészet és művészet iránti érdeklődésem tehát nem elsősorban a vallásosságomból ered, bár bizonyára ez is közrejátszhatott. Mindig nagyon szerettem utazni, vonzott a kaland és az új szépségek megismerésének lehetősége. Immáron majdnem két évtizede módszeresen járom Magyarországot és a Kárpát-medencét, s igyekszem minél részletesebben és alaposabban megismerni és dokumentálni az épített örökségünket. 15 éve rendszeresen járok Erdélybe is, s szinte minden részén megfordultam, nagyon alaposan megismertem és persze igencsak megszerettem. Családilag nem vagyok erdélyi származású, de ez nem ok arra, hogy ne érezzem nagyonis otthon magam Erdélyben. A sok műemléktúra elsősorban a magam gyönyörűségét szolgálta és szolgálja, bár ma már három kisfiú édesapjaként az is nagy öröm, hogy egyre többször együtt utazik a család.
A legfontosabb terület a könyvkiadás: a Romanika Kiadó vezetőjeként eddig 18 színes képekkel gazdagon illusztrált könyvet jelentettem meg „A Szent Korona öröksége” és a „Kárpátaljai Spektrum” sorozatban. E kötetek közül tíznek szerzője vagy társszerzője is vagyok. A kiadványokat képeslapok és képeslapfüzetek színesítik. Az értékeink megismertetésére számos fotókiállításom nyílt, újságcikkeim jelentek meg. Rendszeresen és alkalomszerűen tartok diavetítéses előadásokat például a Budapesti Székely Kör vagy az Erdélyi Magyarok Egyesületénél, Gondos Bélával együtt.
Szent László királyunk máig élő kultuszának jeles bizonyítékai az évszázadok során vele kapcsolatosan létrejött művészi ábrázolások. Az erről szóló kötetben (Madas Edit - Horváth Zoltán György: Középkori prédikációk és falképek Szent László királyról, Romanika Kiadó, Budapest, 2008.) a középkori prédikációk közlése mellett a templomokban eredeti helyen ma is megtekinthető középkori freskóábrázolásokat mutatták be a teljesség igényével összeállított képanyaggal. A szerzők a teljességre törekvést úgy értik, hogy a képanyagban a jelenlegi ismereteik szerinti összes olyan templom szerepel több vagy kevesebb, de legalább egy képpel, ahol Szent László ábrázolásai ma is – legalább töredékesen, de azért felismerhető módon – megtekinthetők. Tehát hangsúlyozzák, hogy most egyáltalán nem szóltak az irodalomban ismert, esetleg le is másolt, de elpusztult freskóanyagról, valamint nem vették számba a lappangó, azaz vakolat alatt levő, feltáratlan freskókat sem.