A Szent Koronát Istentől kapta a magyar nemzet

Kocsis István drámaíró kötetei a szakrális szerelemről, a Szent Korona eszméről és magyar szentjeinkről

Kocsis István– Szüleimtől megörököltem Kocsis István drámaírót, akinek már 1989-ben jelent meg kötete a Szent Korona tanról a Püski Kiadónál – mondta köszöntő beszédében Püski István, a magyarság köreiben mindenütt ismert Püski Kiadó vezetője 2013. március 13-án a Budapesti Székely Kör rendezvényén.

Az Aranytíz Kultúrház Bartók Klubtermében megtartott esten Kocsis István 60 kötetes könyvsorozatának első három kötetét mutatták be az írón kívül Püski István és Medvigy Endre irodalomtudós. Püski István hangsúlyozta: – Kocsis István lélekkel kutatja a Szent Korona-tant és nem mércével. – Tudjuk-e mit jelent a szakrális szerelem? – tette fel a kérdést a neves könyvkiadó vezetője. – A valódi szerelem szakrális! Szülei megélhették a szakrális szerelmet, s Püski István rámutatott, ő is idén tölti 50. házassági évfordulóját.

Kocsis IstvánA szakrális szerelem, A Szentkorona-eszme időszerűsége, és Az áldozat című most megjelent kötetekről Medvigy Endre irodalomkutató szólt az esten. Rámutatott: – Püski Sándor a népi írók mellett az elszakított területek magyar íróit karolta fel, mint például Szabédi Lászlót, Balogh Edgárt, Asztalos Istvánt, és Kocsis Istvánt.

A Szent Koronáról Kocsis István megállapítja: – „Eget és földet összekötő élő személyiség, miképpen legmagasabb rangú személye a magyar államhatalomnak.” Medvigy szerint Kocsis István drámaíró úgy dolgozik, mint egy régész, aki a régmúlt szellemi cserepeket rakja össze. ismeri a rokon népek szellemi hagyományait, az archaikus- és a jelenlegi kutatókat és azok eredményeit. Kocsis István szerint a magyarság Isten által kiválasztott nép, ám ez a feladatra való kiválasztottság nem jelent kizárólagosságot. Ez nem jelenti azt, hogy más népeknek ne lehetne kiválasztottsági tudata.

KözönségKocsis István szólt szakrális uralkodóinkról is, Szent Istvánról, Szent Lászlóról, Mátyás királyról. Véleménye szerint Széchenyi Istvánt a reformkor magyarsága a szakrális hierarchia csúcsára helyezte, s trónus nélküli szakrális királynak nevezte.

Az erdélyi drámaíró külön drámában emlékezett meg Szent Margitról és Árva Bethlen Katáról. Az Árpádházi szentről megállapította, hogy áldozatkész magyar szent, akinek kemény kiválasztottsági tudata volt, s az író szerint nem IV. Béla király, hanem korának szakrális fejedelme maga Szent Margit volt.

Közönség– Miért szent a Szent Korona? – Mert a Szent Koronát Istentől kapta – meghatározott céllal, meghatározott üzenettel – a magyar nemzet. Ez az üzenet az Igazsággal van összefüggésben. Az Élő Égi Igazságról, a legyőzhetetlenről van szó, arról, aki Isten Önvédő megnyilvánulása, az Isten akaratát érvényesítő legnagyobb Erő, legszilárdabb Hatalom. A régi magyarság hite szerint az Élő Égi Igazság népet választ magának, aki által érvényesíti akaratát: a magyarságot. A régi magyar küldetéstudatban a magyarság azért az Ég Népe, mert az Élő Égi Igazság akaratának méltó végrehajtója – írja Kocsis István most megjelent művében.

A különleges, 60 kötetesre tervezett zsebkönyv-sorozat megírásának, illetve kiadásának rejtélyeiről Kocsis István író-történész, Püski István, a könyvsorozat kiadója és Medvigy Endre irodalomtörténész a hallgatóság kívánságára többször szól majd a érdeklődőkhöz a Budapesti Székely Kör rendezvényein.

KönyvbemutatóFerencz Vilmos

Frigyesy Ágnes
A szerző felvételeivel
Közzététel: 2013. március 27.

Budapesti Székely Kör