Útibeszámoló Eszék–Szentlászló honismereti túránkról

2017. október 21–23. között a Budapesti Székely Kör szervezésében túrázhattunk busszal Dél-Baranyában és Szlavóniában. Az útvonalunk: Paks, Villány, Máriagyűd, Siklós, Eszék, Szentlászló, Pécsvárad, Szekszárd. Olvassák szeretettel a Székely Kör képes összeállítását!

Képkollázs - Útibeszámoló Eszék–Szentlászló honismereti túránkról

2017. október 21., szombat

Délelőtt Pakson tértünk be egy halászcsárdába, délutánfele pedig Villányban kóstoltuk a(z új)borokat, többek közt az Agancsos pincészetbe látogattunk el. Kulináris–gasztronómiai élményekkel való gazdagodásunk után Máriagyűdre zarándokoltunk el, az ottani bazilika címmel rendelkező Sarlós Boldogasszony kegytemplomhoz. A hely leginkább Mária-jelenéseiről híres.

(A képekre rákattintva nagyobb méretben fognak azok megjelenni.)

Sarlós Boldogasszony kegytemplom

Ezután Siklósra tértünk, ahol – szállásunkkal történő megismerkedésünk után – városnézésbe és várlátogatásba kezdtünk, ezt követően jól bevacsoráztunk.

Siklós - Városháza

Siklós - Vár

Október 22., vasárnap

Reggel Eszék felé indultunk, Szlavónia egyik legnagyobb városába. A város magja többé-kevésbé még őrzi a bájos-régies, történelmi hangulatát, közben azért még modernizálódik is, például már 2008-ban bevezették az elektronikus jegyrendszert a tömegközlekedésükben. Itt betértünk a Szent Péter és Pál templomba, amely vöröstéglás, neogótikus stílusáról ismert. Ezután ellátogattunk az eszéki Erődbe, mely a Dráva egyik legfontosabb átkelőjét védelmezte évszázadokon keresztül.

Eszék, Szent Péter és Pál templom

Eszék, Szent Péter és Pál templom - oltár

Eszék

Eszék, csapatfénykép

Eszék, Erőd

Eszék után Szentlászlóra utaztunk, amely arról híres, hogy a délszláv háborúban magyarok és horvátok vállt vállnak vetve harcoltak a horvát hadseregnek segítve a megszálló szerbek ellen 1991-ben. Erre válaszul a Jugoszláv Néphadsereg szinte porig rombolta a falut olyannyira, hogy csak 1998-ban kezdődött meg az újjáépítés; azóta a falu magyar és horvát lakosokkal bővült, és az óta is egyre csak újul, ottjártunkkor végezték a templomuk felújításának utómunkálatait. Ezután visszatértünk siklósi szállásunkra.

Szentlászló, Szent László-szobor

Szentlászló, templom

Október 23., hétfő

Elhagyva szállásunkat Pécs-Pécsvárad felé vettük az irányt, ahol a szeles ítéletidő ellenére azért benéztünk a vármúzeumba, majd szekszárd–paksi megállásunk után meg is érkeztünk Budapestre.

Pécsvárad

Közzététel: 2017. november 1.